Groepslessen

Wil jij tot rust komen, ontspannen én bewegen? 

Dan zit je goed met Stoelyoga!

Deze vorm van yoga is erg toegankelijk. Iedereen kan eraan meedoen. Stoelyoga is bijzonder aan te raden als je verminderd mobiel bent, niet goed op een yogamat kunt liggen en/of stressgevoelig bent en daarvan klachten ondervindt. De oefeningen zijn eenvoudig en rustig. Ze vinden zittend op of staand naast de stoel plaats. De kalme sfeer en de ontspannen bewegingen helpen jouw lichaam en geest onthaasten en herstellen. 

Ademhalingstechnieken vormen een belangrijk onderdeel tijdens deze vorm van yoga om rust te creëren en het energieniveau te verhogen.

Tijdens de lessen let ik op je houding, kijk ik naar eventuele beperkingen en pas daar - voor jou persoonlijk - de oefeningen op aan. Op die manier kun je ze thuis desgewenst herhalen en oefenen. 

Na de training sluiten we gezellig af met een kopje thee of koffie.

Let op! Dit is een nieuwe groepsles. 

Stoelyoga wordt aangeboden op:

  • Donderdag van 11.00 tot 12.00 uur – STARTDATUM 10 SEPTEMBER 2020

Wil jij gezond bewegen én leven, meer inzicht en meer zelfvertrouwen?

Ga dan voor het FitStap-Programma!  

De Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN) heeft dit nieuwe, unieke beweegprogramma opgezet. Het is een module van 12 weken, waarbij ik je als gecertificeerd FitStap Coach help je gezonder en fitter te voelen. Samen bekijken we je doelen, hindernissen en hoe je die kunt overwinnen. We richten ons op leefstijl, voeding, beweging, mental coaching en cognitieve fitness. 

Het maakt niet uit of je wel of geen goede conditie hebt, gezond bent of kampt met een chronische aandoening of blessure. FitStap is voor iedereen. Je traint één keer per week in een groep op je eigen niveau. 

Bij het programma zit een gratis app, waardoor je extra wordt gemotiveerd, contact kunt hebben met elkaar en met mij als coach/trainer. Jij werkt aan je gezondheid en ik help je volhouden!

Kijk voor meer informatie op: www.fitstap.nl/trainers/marjan-te-walvaart 

Let op! Er start een nieuwe groep Fit-Stappers op MAANDAG 7 & ZATERDAG 12 SEPTEMBER 2020 ! 

FitStap wordt aangeboden op:

  • Maandag van 18.30 tot 19.30 uur
  • Zaterdag van 8.30 tot 9.30 uur

Wil jij werken aan je conditie en kracht, lekker buiten bewegen én gezellig trainen in groepsverband?

Dan raad ik je Powerwalk aan! 

Powerwalking is lopen in een stevig tempo met tussendoor spierversterkende oefeningen en intervaltraining.

“Niet iedereen kan hardlopen, maar iedereen kan wandelen en niet iedereen kan 20 kilo tillen, maar iedereen tilt zijn eigen lichaamsgewicht.” 

Dit is de basis van deze zeer effectieve bewegingsvorm, waardoor iedereen zijn of haar doelstelling kan bereiken. Dat kan zijn: afslanken, een betere conditie, een gezonder en sterker hart, meer zelfvertrouwen, diabetes type 2 verlagen of gewoon op een leuke, actieve manier nieuwe mensen ontmoeten. Deze natuurlijke vorm van bewegen, met weinig weerstand, maakt de kans op blessures nagenoeg nihil. 

Powerwalking is geschikt voor elke leeftijd en elk niveau.

Er is ook de mogelijkheid tot het deelnemen aan een Easy Power Walk groep. Het tempo ligt dan wat lager en er zijn meer rustmomenten onderweg. Deze vorm van Powerwalking is (om mee te beginnen) aan te raden bij COPD en reuma. 

Powerwalk wordt aangeboden op:

  • Maandag van 19.00 tot 20.00 uur
  • Donderdag van 9.00 tot 10.00 uur
  • Zaterdag van 8.30 tot 9.30 uur
  • De Easy Power Walk Groep loopt op dinsdag van 9.00 tot 10.00 uur

Wil jij je fit en zelfredzaam voelen op latere leeftijd?

Dat kan door letterlijk en figuurlijk in beweging te komen én te blijven met Seniorfit

Tijdens deze groepsles voor “55-plussers” gaat het om ontspannen bewegen op een manier, die passend en te volgen is voor iedereen. We maken gebruik van verschillende oefenmaterialen, waardoor de lessen leuk en afwisselend zijn. Elke les wordt afgesloten met een moment van ontspanning om tot rust te komen. Aansluitend drinken we samen gezellig een kopje thee of koffie.

Kun je niet lang staan of ben je snel duizelig, dan zijn er aangepaste oefeningen op een stoel mogelijk.

Seniorfit wordt aangeboden op:

  • Dinsdag van 11.00 tot 12.00 uur

Wil jij je belastbaarheid verbeteren, soepeler bewegen en tegelijkertijd ontspannen?

Dan is Body & Mindfit echt iets voor jou!

Tijdens de groepslessen, die geschikt zijn voor elke leeftijd en elk niveau, ligt de focus op houding, ademhaling en uithoudingsvermogen. We besteden vooral aandacht aan het buik-, heup-, bekken, bovenbeen- en ruggebied tijdens de rek- en strekoefeningen. Daarbij bouwen we kracht op vanuit het eigen lichaam zonder gebruik te maken van extra hulpmiddelen (op een yogamat na). Ook komen er verschillende ademhalingstechnieken aan bod, gecombineerd met oefeningen vanuit de Yoga en Pilates.

Deze les vindt plaats op blote voeten en eindigt met een ontspanningsmoment om tot rust te komen.

De geleerde technieken zijn thuis op elk gewenst moment toe te passen en in te zetten.

Body & Mindfit wordt aangeboden op:

  • Dinsdag van 20.15 tot 21.15 uur
  • Woensdag van 18.45 tot 19.45 uur
  • Donderdag van 18.30 tot 19.30 uur